Retele profesionale

La inceputul lunii August am anuntat ca oferim sprijin pentru crearea de retele profesionale si inter-profesionale prin proiectul “Femei Asistate pentru Reusita pe Piata Muncii si Evolutie in Cariera- FARMEC” si dorim sa va prezentam cateva informatii si sfaturi pentru a beneficia de aceste servicii.

Am creat un sondaj de opinie si va multumim pentru toate raspunsurile primite, sunt un pas important pentru demararea acestei activitati. In urma centralizarii putem identifica principalele 3 nevoi ale persoanelor respondente: Gasirea unui loc de munca, Acumularea de noi cunostinte si Initierea unei afaceri.

In lumea pe care o traim, competenta nu este suficienta: este nevoie de o recunoastere pe piata. Un profesionist exceptional nu poate fi limitat de spatiu, lucru care a condus la construirea retelelor. O metoda devenita indispensabila. O gestionare eficienta a contactelor in scopul exploatarii oportunitatilor reciproc benefice.

Filipe Carrera, cel mai bun trainer al anului 2008 din intreaga lume spune:“Perioada actuala prin care trecem este dura, dar nu avem timp de retragere: este momentul sa iesi la lumina atat in mediul offline, cat si online, sa prezinti clientilor compania si produsele tale, pentru ca sunt multe oportunitati de prins. Trebuie doar sa le cauti.”

Networkingul a existat dintotdeauna, insa constrans si limitat de spatiul nostru geografic, acum detoneaza orice bariera si demonstreaza ca nu e un simplu cuvant la moda, ci o activitate strategica de construire a unei retele de relatii intre oameni, ce respecta o anumita regula – cea a reciprocitatii. Dar mai mult decat atat, networkingul permite si chiar inseamna explorarea unor oportunitati de afaceri.

Retele profesionale:

  • Formale

Definitie retea (asociatie) profesionala: Organizatie cu personalitate juridica, cu scop nepatrimonial, constituita de persoane fizice, denumite membri, ce apartin aceleiasi profesiuni sau unor profesiuni inrudite, care contribuie atat material, cat si prin cunostintele si munca lor la realizarea obiectivelor specifice.

Constituirea asociatiei profesionale se face prin libera asociere a membrilor ei in baza unei autorizatii date in prealabil de organele si in conditiile prevazute de lege, adoptandu-se in acest scop, de catre adunarea generala a asociatilor, actul constitutiv si statutul.

Asociatiile profesionale sunt create in vederea realizarii in comun a unor scopuri de interes pentru membrii acestora.  Activitatea asociatiei, este in stransa legatura cu scopul pe care aceasta doreste sa il atinga in exercitarea activitatii sale, toate fondurile, patrimoniul si expertiza membrilor fiind canalizate in vederea atingerii unor obiective comune.

Cele mai multe profesii sau industrii specializate au asociatii care se intalnesc in mod regulat, organizeaza evenimente impreuna, stabilesc ghiduri de bune practica pentru industria respectiva, stabilesc standarde de calitate etc.

De asemenea, pentru o întreprindere/persoana, participarea in cadrul unei asociatii poate presupune incheierea de parteneriate de promovare in randul membrilor, prin intermediul asociatiei; participarea la evenimentele organizate de asociatie pentru membrii sai in scopul de relationare si promovare a propriilor interese sau oferirea de promotii comune cu alti membrii ai asociatiei sau prin intermedierea asociatiei in vederea promovarii unei anumite specializari sau competente speciala existente in randul membrilor asociatiei.

  • Nonformale– aliante, coalitii ce reprezinta asocieri fara forma juridica intre mai multe organizatii in vederea unei actiuni comune.

Cateva sfaturi esentiale pentru networking de top:

  1. Priviti ideea de networking din perspectiva potrivita. Este vital sa intelegeti ca networking-ul reprezinta o unealta de marketing utila pentru orice fel de afacerist. Sesiunile de networking va pot aduce alaturi de potentiali afaceristi care sa va ofere noi idei de afaceri, potentiali furnizori, parteneri de afaceri, investitori si nu numai.
  2. Nu incercati sa vindeti nimic. Este esential sa nu incercati sa va promovati produsele, serviciile, imaginea, reputatia afacerii din prima. Incepeti prin a asculta ce au interlocutorii de spus. Veti afla ce nevoi si dorinte au si daca produsele si serviciile pe care voi le oferiti li se potrivesc sau nu.
  3. Nu va irositi energia. Participati doar la acele sesiuni de networking care va pot aduce rezultate exceptionale. Incercati sa tintiti acele oportunitati de networking la care vor participa potentiali parteneri de afaceri, potentiali clienti si furnizori, experti si consultanti de care aveti nevoie.
  4. Mizati pe dezvoltarea relatiilor. Este important sa reveniti asupra unei discutii cu mail-uri si telefoane. Nu va bazati pe ideea ca o relatie noua va poate aduce rezultate rapid si eficient. Se poate ca rezultatul dorit sa apara in timp, dupa discutii mai multe, dupa negocieri intense.
  5. Instruiti-va pentru ca o sesiune de networking sa dea roade. Este nevoie de abilitati de public speaking, inteligenta emotionala, negocieri si nu numai, pentru ca o relatie de newtorking sa returneze rezultate satisfacatoare. Nu este de ajuns doar sa gasiti persoana care sa aiba nevoie de produsele pe care voi le aveti de oferit, trebuie sa si gasiti modalitatea prin care acestia sa devina clienti fideli.

Pentru cei care se folosesc de networking pentru a-si creste afacerile si imaginea, iata cateva dintre cele mai mari si grave greseli si modul in care le putem repara:

  1. Ne grabim sa vindem ceva, orice ar fi!Sa constientizam ca eforturile de networking nu au nimic de-a face cu luptele de pe vremea dacilor. Nu ne inarmam cu nimic altceva decat cu rabdare, capacitate de a asculta, calm si discurs fluent. Nu dam buzna sa cucerim cei mai tari potentiali clienti. Nu ne luptam pentru ei. Nu ne laudam cu cele mai tari produse din lume. Nu aruncam cu carti de vizita in dreapta si in stanga. Multi de “nu”, ce sa mai! Cu toate acestea, sa cunosti arta networking-ului nu este un lucru marunt, deloc.
  2. Uitam ca o relatia de incredere este punctul de plecare pentru orice fel de conversie. Poate sa fie vorba despre un act de vanzare, despre un parteneriat de afaceri, despre cooptarea unui investitor, despre o noua oportunitate de afaceri sau despre cooptarea unui expert, consultant, angajat valoros. Insa orice conversie apare in momentul in care intre tine si interlocutorul care ti-a starnit interesul sa existe o baza solida de incredere. Este fundatia pe care puteti ridica piloni impunatori.
  3. Uitam cat de important este sa revenim cu atentie catre orice contact cunoscut in cadrul unei oportunitati de networking. Nu avem intotdeauna timp si nici energie. Nu avem nici cheful necesar sa lungim discutii care s-ar putea da nu duca nicaieri. Dar este necesar daca ai de gand sa iti culegi profiturile din aceasta directie.

Daca doiti sa va inscrieti ne puteti contacta la adresa retele.profesionale@gmail.com 

 

%d bloggers like this: